21.1.10

Slaughterhouse




Em dona igual que —¡oh, vosatres, amics cosmopolites que rodeu i rodeu món!— em digau que fa anys que funcionen en mil llocs esta classe de negocis.

Està ací, en Russafa, en Valéncia. I per a mi és quasi nou —he estat en uns atres semblants pero no han conseguit l'ambient de l'Slaughterhouse—. Yo estic valentí i tinc la ferma determinació de seguir estant-ho. L'atre dia E. es planyia dels filldeputes d'amics que habiten en la diàspora, llevant-nos el plaer de compartir-los i en l'últim post d'este mercat, ponts de paraules, també parlava un poc d'açò. Per això, com no tinc intenció de viure a mig determini més enllà de les creus de terme de Valéncia, em commou que espais com este em facen la vida més agradable.

M'agrada habitar una ciutat en llocs tan singulars com el Patanegra Restorán, el Che Baires, el Swan, el Pinball i molts més… o l'Slaughterhouse. M'agrada que hi haja gent que també tinga la ferma determinació d'estar ara i ací i posar en marcha les seues idees per a fer més abellidores les nostres vides.

Slaughterhouse —no sé si seré capaç d'ensenyar-me a escriure-ho i menys encara a pronunciar-ho— és la síntesis de l'aventura que mamprengué el seu impulsor des de l'Ubik del Carrer de Baix, que seguí en l'Ubik de Russafa i que ara, desvinculat d'Ubik, pren nou rumbo.

És una antiga carnisseria on s'han mantingut els pulcres i antics taulells blancs, els ganchos de penjar vedelles, les taules de tallar carn i l'estructura del lloc i s'ha atobonat d'una extraordinària selecció de llibres en sintonia en els gusts lliteraris dels visitants habituals d'este mercat.

Un lloc en un encant singular a on, a l'alcavor dels llibres i les cervesses —perque també és cafeteria/bar—, es junta gent que té coses que dir.

En esta ciutat, en este món, en que pareix que tot està perdut. Sí, gent que té coses que dir, gent que detesta la diàspora dels seus i també gent que és diàspora d'uns atres llocs.

Slaughter és una banda de hard rock de Las Vegas i també un escritor de best-sellers nortamericà del segle XX. I Slaughterhouse és un lloc, pareix ser, per a matar animals destinats a l'alimentació i, per extensió, una carnisseria. Alimentació per a l'esperit. Bones llectures i bones converses…

http://www.slaughterhouse.es/

Nessun commento: